Jag har köpt en ny Nexa Bridge, hur gör jag?

OBS! Du måste befinna dig på samma nätverk (WiFi) vid installationen av din Nexa Bridge. Detta för att vi skall kunna leta upp den och koppla den till ditt konto. När kopplingen är klar behöver du inte längre vara på samma WiFi-nätverk.

Om du har ett konto

Har du redan skapat ett konto sedan tidigare så behöver du bara koppla din nya Bridge mot ditt konto. Du måste se till att koppla den inom 10 minuter från det att du startade den. 

  1. Tryck på Mer i högra nedre hörnet och sedan Inställningar
  2. Under Kontoinformation trycker du på Inloggad som... 
  3. Här finns lite information om ditt konto.
  4. Tryck sedan på Koppla en ny Nexa Bridge, här kommer en sökning att göras på ditt nätverk. När en Nexa Bridge har hittats så dyker den upp i listan. Tryck på den och bekräfta sedan. 
  5. Ditt Nexa Bridge är nu kopplad till ditt konto och du kan komma åt den vart du än befinner dig, så länge du har internet.

Om du inte har ett konto

Om du är helt ny användare av Nexa Bridge så kommer du att bli ombedd att koppla in din Nexa Bridge till nätverket innan du kan registrera dig. När du har kopplat in din Bridge till nätverket så kan du registrera dig, den kommer då också att automatiskt associeras med ditt nya konto som du skapar.

 

Om din Bridge inte hittas

Om du försökt registrera dig men din Bridge inte går att hitta så kan det bero på flera gånger, oftast beror det på att telefonen inte är på samma externa IP-adress som din Nexa Bridge.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan
Powered by Zendesk