Jag får inga uppdateringar från min enhet

Vissa av enheterna du inkluderar i din Nexa Bridge konfigurerar vi så att de inte skickar värden för ofta. Våran grundregel är att vi vill antingen ha värdena när de ändras för mycket alternativt var 15e minut.

Om du har väntat minst 30 minuter och du fortfarande inte har fått några värden så har ett fel uppstått någonstans. Det finns några saker du kan prova för att råda bot på problemet.

  1. Väck din Z-Wave enhet genom att trycka tre gånger snabbt på knappen. Detta kommer att göra att den levererar värden till din Bridge. Vänta ytterligare en halvtimma.
  2. Exkludera och inkludera din enhet igen. Du kan också prova att återställa den genom att först exkludera den från din Bridge, återställa den och sedan inkludera den.

Om ingenting fungerar så kan du kontakta supporten. Glöm inte att ange vilken typ av enhet du har, för att få hjälp snabbare.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan
Powered by Zendesk