Jag har köpt en ny Nexa Bridge, hur gör jag?

OBS! Du måste befinna dig på samma nätverk (WiFi) vid installationen av din Nexa Bridge. Detta för att vi skall kunna leta upp den och koppla den till ditt konto. När kopplingen är klar behöver du inte längre vara på samma WiFi-nätverk.

Om du har ett konto

iOS

Har du redan skapat ett konto sedan tidigare så behöver du bara koppla din nya Bridge mot ditt konto. Du måste se till att koppla den inom 10 minuter från det att du startade den.

  1. Tryck på pluset i övre högra hörnet under enheter
  2. Tryck på hantera bridgear
  3. Tryck på ändra
  4. Tryck på koppla en ny bridge och lägg till bridgen

Din Nexa Bridge är nu kopplad till ditt konto och du kan komma åt den vart du än befinner dig, så länge du har internet.

Android

  1. Tryck på menyn och gå in på inställningar
  2. Tryck på koppla en ny bridge
  3. Välj sök i nätverket och lägg till bridgen

Din Nexa Bridge är nu kopplad till ditt konto och du kan komma åt den vart du än befinner dig, så länge du har internet.

Om du inte har ett konto

  1. Ladda ner Nexa Bridge app från App Store/Google Play
  2. Öppna appen och tryck på skapa ett nytt konto, så kommer din enhet att söka efter bridgen automatiskt

Om din Bridge inte hittas

Om du försökt registrera dig men din Bridge inte går att hitta så kan det bero på flera saker, oftast beror det på att telefonen inte är på samma externa IP-adress som din Nexa Bridge eller att det redan ligger en användare på bridgen, om den till exempel är begagnad. Skicka i så fall in ett ärende så hjälper vi dig.

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan